Wednesday, November 14, 2007

Bronislava von Podewils

Broni e o artista.
Am cunoscut-o in galerie vineri 9 nov la deschiderea expozitiei lui Uwe Henneken.

Eram impreuna cu mai multi artisti si vorbeam de arta in Romania.
Ea s-a bagat singura in seama cu mine- m-a surprins foarte tare... pt ca era cu baietelul ei, si eu am ignorat-o total... mi-am zis, uite si o gospodina germana, a venit cu copilu la vernisaj...
...mai avea si codite impletite, prinse pe cap...

Wrong! Broni vorbeste fluent engleza, a studiat Arta in Italia, la Carrara,
si este sculptorita.

Mi-a pus multe intrebari despre Romania, si m-a intrebat daca poate sa treaca in urmatoarele zile pe la galerie. Am fost foarte incintata si am sperat sa vina.

Ei bine, azi a venit, insa eu nu eram. Am sunat-o si m-a invitat la atelier.
Am fost acolo si am stat vreo ora de vorba. A fost o gazda foarte buna, mi-a facut ceai verde.
Imi place mult de ea, desi nu stiu inca daca e o artista talentata. De fapt, cred ca e talentata, dar nu e inca o mare artista.

E foarte desteapta si stie sa explice foarte frumos ce face, si ce planuri are, ce vrea sa exprime in lucrari... Mi-a spus ca i-ar place mult sa vina in Romania, a auzit ca natura e frumoasa si inca ''in stare naturala'' nu asa perfect organizata ca in Germania.

M-a mai surprins cu ceva, redau conversatia:

Broni: Are you confortable in the gallery?
Diana: what do you mean?
Broni: I mean, i think those girls are weird. Do you feel confortable with them?

My God, how did she knew?

Am cazut pe spate de uimire.
De unde a stiut aceasta femeie? cum a putut sa intuiasca ?

Am fost sincera si am recunoscut ca nu.
Dar nu tot timpul. Ca au fost si momente in care m-am simtit bine, si nu am mintit.

De ex, ieri, cind impachetam o lucrare cu Annika, am vorbit de lucruri personale.
Am continuat si azi , cind mi-a spus ca tatal ei e din Bangladesh (chiar ma intrebam de ce e ea o nemtoaica bruneta... cu ochi negri).

Back to Broni.

dupa ce am baut ceai si am mincat tartele cu fructe pe care le-am adus eu (a fost foarte incintata) am stabilit ca tinem legatura pe email si incercam sa facem o expozitie in Bucuresti in primavara. (cel mai devreme).

La plecare mi-a dat o mapa cu fotografii ale lucrarilor ei, si cu CV-ul unui artist roman, sculptor, coleg la Universitatea din Carrara.

Totusi imi place de unii cetateni germani. Chiar daca sint artisti, unii sint chiar organizati.

Acum inchei aici. Mai am ceva de povestit de azi si ieri, dar am sa fac un nou post:

''Patura albastra scumpa''

1 comment:

underpressure said...

bravo, esti din ce in ce mai buna
:)